SOAL KELAS IX SMP
Agun Awan, S.Pd. (Jl.Bandar Ngalim Gg.II/1-A, Bandar Kidul, Mojoroto, Kediri, Indonesia)
Alon-alon aku metu saka sanggar pamujan. Tekan senthong aku ungkeb-ungkeb ana amben. Ora krasa elhku dleweran nelesi pii. Kok kaningaya temen uripku. Aku banjur kelingan lelakon jaman semana. Nalika isih cilik biyen, uripku ana ing satengahe alas, bareng karo sato kewan lan bangsa jim sing manggon ana kana. Yen aku ngelih, bangsa sato kewan ing kana genti- genten nyusoni aku. Sing nggegulang aku nganti bisa tata jalma lan ngerti sakabehing ngelmu, ya bangsa jim peri perayangan. Mula ora jeneng aneh manawa wiwit cilik aku duwe kasekten kang ngedab-edabi.
................................................................................
1. Amanat kang bisa dijupuk saka pethikan crita wayang ing ndhuwur, yaiku.........
a. Aja lali marang asal-usule amarga mburu drajad lan pangkat.
b. Aja sedhih manawa duwe sedulur kang rupane ala.
c. Sapa kang gelem sengsara nalika isih enom, mengko nemu kamulyan ing tembe mburine.
2. Adhedhasar pethikan crita ing ndhuwur, watak aku ( Sukrasana ) yaiku.....................
a. tresna marang adhine c. atine alus
b. atine keras d. gething karo adhine
3. Adhedhasar pethikan crita ing ndhuwur, amanat kang bisa dijupuk, yaiku..........
a. Aja sedhih manawa lagi nandhang kasangsaran, amarga mengko bakal
nemoni kabegjan.
b. Kudu eling marang sedulur senajan wis dadi wong kang sugih.
c. Aja lali karo sedulur nalika urip kita bisa kepenak.
d. Dadi kangmab siku kudu gelem ngakoni adhine.
Aku jaget weruh sikepe Kakang Sumantri. Kang Sumantri sing ana ngarepku iki beda karo kang Sumantri sing ana pertapan. Dhewekw wis wuru merga ngoyak drajad, pangkat, lan semat, nganti lali marang asal-usule, nganti lali marang kadange dhewe. Aku sedhih. Sedhih ora marga ditundhung bali, nanging sedhih merga weruh Kang Sumantri wis malih dadi wong sing mendem kasenengane donya.
4. Adhedhasar pethikan crita ing ndhuwur, amanat kang bisa dijupuk, yaiku..........
a. Aja lali marang asal-usule mung merga mburu drajat lan pangkat.
b. Aja rumangsa sedhih manawa duwe sedulur kang rupane ala.
c. Dadi anak kudu manut marang dhawuhe wong tuwa.
d. Kita kudu tansah eling marang sedulur senajan kita wis dadi wong kang sugih.
5. Adhedhasar pethikan crita ing nomer 4 iku, watake Sumantri, yaiku.............
a. tresna marang adhine.
b. Gething marang adhine
c. Mendem kadonyan
d. Ora seneng bandha
6. Alon-alon aku mlaku tumuju sanggar pamujan.yen esuk ngene iki adade Bapa Begawan Suwandagni nedheng-nedhenge manengku puja ing kana. Nalika aku tekan njero, katon Bapa Begawan lenggah sila, astane sedhakep, paningale mriksani pucuke grana. Aku ora wani mbacutake mlebu, wedi yen nganti ngganggu semedine, mula aku trima lungguh ing tlundhagan ngarep lawang. Nganti sauntara wektu suwene nggonku lungguh ana kana, nanging Bapa Begawan durung rampung anggone semedi.
Amanat kang bisa dijupuk saka pethikan crita wayang ing nshuwur, yaiku....
a. Dadi wong kudu ngajeni marang gurune.
b. Dadi kangmas kudu gelem ngakoni marang adhine.
c. Aja isin manawa duwe adhi kang rupane ala.
d. Aja lali marang sedulur.
7. Adhedhasar pethikan crita ing ndhuwur, watake aku ( Sukrasana ), yaiku...........
a. sombong c. nakal
b. ngerti tatakrama d. Sekti
8. Geneye Sukrasana mung lungguh ing tlundhagan tengah lawang sanggar
pamujan ?
a. Amarga Begawan Suwandagni lagi amnengku puja
b. Amarga Sukrasana arep lungguh nyusul Sumantri
c. Amarga Sukrasana arep lungguh ing ngarep lawang
d. Amarga Bapa Begawan lagi turu.
9. Saka pethikan crita ing ndhuwur, watake Begawan Suwandagni, yaiku............
a. seneng turu c. seneng mangan
b. seneng memuja / semedi d. seneng duka
10. Sukrasana kang watake apik pungkasane nemu kamulyane urip, mula...........
a. dadi wong kudu mentingake awake dhewe.
b. dadi wong kudu tresna marang kabecikan
c. dadi wong kudu nyambutgawe sing sregep
d. dadi wong kudu pinter golek pangkat.
11. Ing batin aku ngrasa wirang banget. Ingatase aku, pendhita kang gentur tapane kok nganti duwe anak wujut buta.
Bab kang relevan karo kahanan saiki saka ukara ing ndhuwur, yaiku...........
a. wong kang bangga duwe anak, senajan anake cacad
b. wong sing tansah pengin tapa.
c. Wong sing duwe anak buta.
d. Wong kang isin duwe anak kang cacad.
12. “ Kakang, mbok manawa kanthi kasektenku aku bisa mbiyantu kowe mindhah taman Sriwedhari saka swargaloka menyang kene, nanging Kakang Sumantri kudu janji marang aku luwih disik. ...............................”
.
Bab kang ora relevan karo kahanan jaman saiki, yaiku..................
a. wong sing netepi janji.
b. Wong sing seneng mbantu kangmase
c. Wong sing bisa mindhah taman sriwedhari jalaran sekti.
d. Wong kang bisa gawe taman.
13. “ Sejatine Prabu Harjuna Sasrabahu kersa paring pangapura marang aku, lan tetep kersa nampa pasuwitanku senajan aku wis tumindak kang kurang tata”.
.........................................................................
Saka cuplikan crita ing ndhuwur iku, bab kang isih relevan karo jaman saiki, yaiku.......
a. wong sing tansah netepi janji.
b. Wong sing sugih pangapura.
c. Wong sing mblenjani janjine.
d. Wong sing dadi raja, bisa tumindak sakepenake.
14. “ Aku kepingin nemoni kowe, kok kang. Kowe rak wis janji ora arep ninggalake aku,
ta !”.
.................................................................
Bab kang isih relevan karo jaman saiki saka cuplikan crita ing ndhuwur, yaiku.............
- wong sing gething kepati karo sedulur.
- Wong sing tresna karo sedulur, senajan sedulure ala.
- Wong sing nagih janji marang sedulure.
- Wong sing ora duwe sedulur.
15. Sadurunge nyusun nakah pidhato, sing kudu disiapake, yaiku...........
a. kita kudu ngerti sapa kang bakal kita adhepi.
b. kita kudu weruh lan ngerti ing lingkungan kang kepriye kita pidhato.
c. kita kudu nyiapake pengetahuan, kanthi sinau luwih dhisik.
d. kita kudu nyiapake konsep utawa naskah dadi kang wutuh.
16. Bab kang ora perlu disiapake manawa kita arep nindakake pidato, yaiku.............
a. kita kudu weruh sapa kang bakal kita adhepi
b. kita kudu ngerti ing lingkungan kang kaya apa kita pidato
c. kita kudu nyiapake konsep utawa naskah dadi kanggo pidato.
d. kita kudu nyiapake klambi kang gumebyar kanggo pidato.
17. Bab kang perlu kita tindakake pas kita pidato, yaiku :
a. nyepakake klambi kang gumebyar kanggo pidato.
b. golek bahan pidato saka sawernane buku lan majalah.
c. Nyepakake kendaraan kanggo pidato supaya ora telat.
d. pidato kanthi basa kang fasih, lancar, tata, aja blekak-blekuk.
18 ” Wusana, mangga kita ndedonga mugi Allah SWT maringi kekiyatan lair batos,
saengga kita saged ngleksanaaken pasa romadhon kanthi sak sae-saenipun, lan
dipun tampi dening Allah SWT. Amin.”
Paragraf ing ndhuwur mujudake pethikan pidato ing bagian.........
a. pambuka b. isi c. panutup d. ular-ular
19. Supaya pidato kita digatekake lan disenengi wong kang ngrungokake, kita kudu...
a. tegas, ora perlu guyonan, mundhak ora tertip.
b. ora usah mesem supaya wong kang nyawang wedi
c. pasuryan sumanak, diselingi banyolan kang seger, waton ora kebablasen.
d. ora perlu nyawang audience, mundhak marahi grogi.
20. Ing Pembukaan UUD 1945 alinea katelu wis dikandhakake, kamardikan kang kita regem iku minangka berkat, rahmat saka Allah Kang Maha Kuwasa,. Mula saka iku, kamardikan dadi amanah kang wajib kita jaga..
Paragraf ng ndhuwur mujudake pethikan pidato perangan...................
a. pambuka b. isi c. panutup d. ular-ular
21. Assalamualaiku Wr.Wb
Mitra-mitraku kang dak tresnani,
Tahmid lan tasyakur kita unjukake marang Allah SWT, kang wis paring berkah marang kita saengga kita bisa mengeti dina kamardikane RI kang ka 65 kanthi kahanan kang aman, tentrem lan sehat wal afiat.
Paragraf ing ndhuwur mujudake pethikan pidato perangan.............
a. pambuka b. isi c. panutup d. ular-ular
22. Supaya pidato kita bisa lancar, ora nganti kapedhoyan bahan kanggo pidhato, kita kudu..............
a. nalika pidato kudu tansah nyawang audien.
b. Nyepakake konsep utawa naskah dadi pidato, lan nguwasani bahan
c. Tangan kang sraweyan mrana-mrene
d. Nganggo klambi kang paling apik, supaya ora kalah karo audien
Ibu-ibu sing putrae akeh nindakake aktifitas ing njaba padha was-was. Sithik wae panas, embuh apa penyebabe pikirane langsung tumuju marang DBD. Rasa was-was iki saya ndadra merga mung ing etungan dina, malah ana kang mung ing etungan jam, kondisi penderita bisa langsung kritis. Bab iki manawa ora ditangani kanthi bener utawa kasep anggone aweh pitulingan, kerep wae nyawa ora bisa ditulung.
23. Tembung was-was ing wacan ndhuwur iku tegese.................
a. kuwatir c. susah
b. seneng d. bungah
24. Tegese tembung ndadra ing wacan ndhuwur, yaiku.................
a. mantep c. ngambra-wara
b. ragu-ragu d. maju
25. Tegese tebung kondisi ing wacan saparagraf ndhuwur iku tegese............
a. awak c. kesehatan
b. kahanan d. kasarasan
26. Miturut wacan saparagraf ing ndhuwur, geneya ibu-ibu dadi was-was yen putrane panas sithik wae ?
a. jalaran pikirane langsung tumuju marang DBD
b. jalaran putrane langsung kritis.
c. Wedi yen ora ditangani dokter.
d. Wedi yen kasep
DBD kuwi penyebabe virus dengue, kalebu familine flaviviridae. Ukurane cilik banget, ora kasat mata. Kanthi nupang nyamuk Aedes Aegypti ( nyamuk mesir ) nyamuk iki sepisanan kang nemokake sawijining ahli saka mesir. Nalika nyamuk nyerot getih, dheweke ngetokake cairan. Ya ing cairan iki virus dengue manggon.
27. Miturut paragraf ing ndhuwur, virus dengue mlebu awak kanthi numpang.............
a. nanometer c. nyamuk aedes aegypti
b. virus dengue d. famili flaviviridae
28. Miturut paragraf ing ndhuwur, sapa kang nemokake nyamuk Aedes Aegypti ?
a. nanometer c. nyamuk aedes aegypti
b. virus dengue d. ahli saka Mesir
29. Ide pokok paragraf ing ndhuwur, yaiku.........
a. Virus dengue kalebu famili flaviviridae
b. DBD penyebabe virus dengue
c. Nyamuk nyerot getih, ngetokake cairan
d. Virus mlebu awak numpang nyamuk
Nyamuk Aedes Aegypti pancen ora seneng panggonan kang reged, kayadene got utawa banyu kang ana lendhute. Ngendhoge ing permukaan banyu, ing tembok bagian vertikal lan ora kena sorote srengenge langsung.
30. Ide pokok paragraf ndhuwur, yaiku...........
a. Nyamuk DBD ora seneng panggonan reged
b. Ngendhoge ing permukaan banyu resik
c. Seneng panggonan reged, utawa kang ngandhut lendhut
d. Ora kena sorote srengenge kanthi langsung.
31. Padha gulangen ing kalbu
Ing sasmita amrih lantip
Aja pijer mangan nendra
Kaprawiran den kaesthi
Pesunen sariranira
Sudanen dhahar lan guling
Manungsa kuwi aja mung seneng mangan lan turu wae, bab iki selaras karo
isining tembang ing ndhuwur gatra … .
a. siji c. telu
b. loro d. papat
32. Guru lagu lan guru wilangane tembang ing ndhuwur yaiku … .
a. 8u , 8a, 8a, 8i, 8a, 8i c. 8i, 8e, 8u, 9a, 9i, 8i
b. 8u, 8i , 8a, 8i , 8a, 8i d. 8u, 8i, 8a, 9i, 9a, 8i
33. Adhedhasar guru lagu lan guru wilangane, tembang macapat ing dhuwur kalebu tembang macapat ………..
a. Pocung c. kinanthi
b. Mijil d. asmaradana
34. Bocah cilik puniku
Seneng kewan lan diadu adu
Ana pitik ana keyong ana jangkrik
Wedhus barang sok diadu
Yen menang dheweke keplok
Bocah cilik senengane ngedu kewan, bab iki salaras karo isi tembang ing dhuwur gatra ………..
a. Siji-loro c. telu-papat
b. Loro-telu d. papat-lima
35. “ Idul fitri “ yen ditulis nganggo aksara jawa yaiku ……
a. £fulP+it]. c. £fulP+iti].
b. UfulP+it]. d. EfulP+it].
36. “Indonesia” yen ditulis nganggo aksara Jawa yaiku ……..
a. I[nFo[nsiyh.
b. E[nFo[nsiyh.
c. A[nFo[nsiyh.
d. O[nFo[nsiyh.
37. wuln\O[kTobe/ Manawa katulis latin yaiku …..
a. Wulan Nopember c. wulan September
b. Wulan Desember d. Wulan Oktober
38. Sing kalebu aksara swara yaiku ………
a. A,I,E c. a,g,n
b. A,x,p+ d. j+,E,8
39. “ Tanggal 15 Nopember “, yen ditulis nganggo aksara Jawa yaiku …..
a. t=gl\;gl;[nopemBe/.
b. t=gl\;9l;[nopemBe/.
c. t=gl\;g5;[no[pmBe/.
d. t=gl\;g4;[no[pmBe/.
40. “ aku njahitna sragam 5 stel “, Manawa katulis jawa kang bener yaiku …..
a. akuavJaitNs]gm\;5;[sTl\,
b. akunvJaitNs]gm\;4;[sTl\,
c. akuavJaitNs]gm\;5;se[tl\,
d. akunJaitNs]gm\;5;[sTl\,
41. “saiki tanggal 7 April “ yen ditulis nganggo aksara Jawa ……
a. saikit=gl\lAp-il\,
b. saikit=gl\;l;ap]il\,
c. saikit=gl\;l;Ap]il\,
d. saikit=gl\;y;Ap]il\,
42. “tahun baru saka:1932” yen katulis Jawa ……
a. taun\brusk;1932.
b. taunBrusk;1932.
c. taunBru[so[ko;1932.
d. taunBrusk;1923.
43. ? mumunL ai/ t=gl\ ; 23 ; [mai ; 1987 .
Yen ditulis latin … .
a. Mumun lair tanggal 12 Mei 1985.
b. Mumun lair tanggal 23 Mei 1987.
c. Mumun lair tanggal 22 Mei 1986.
d. Mumun lair tanggal 24 Mei 1988.
44. Taun 1965, yen ditulis Jawa … .
a. taun\ ;1962. c. taun\ ;1964.
b. taun\ ;1963, d. taun\ ;1965.
45. “Ulangan ebtanase suk wulan mei tahun 2011”. Manawa katulis jawa ……
a. Aul=z[nNEbTn[sSsukWul[mItaun\ ;2011.
b. au l=zn\EbTn[sSsukWul[mItaun\ ;2011.
c. l=z[nNEbTn[sSsukWul[mItaun\ ;2011.
d. lul=z[nNEbTn[sSsukWul[mItaun\ ;2011.
II. wangsulana pitakon pitakon ing ngisor iki kanthi patitis tur cekak aos !
46. Pas nindakake pidato, ana bab - bab kang kudu digatekake, sebutna 3 wae !
47. Tembung-tembung ing ngisor iki gawenen ukara banjur tegesana !
a. wedhus gembel b. tsunami
48. Tembang ing ngisor iki critakna isine nganggo basamu dhewe !
Kala kula taksih alit
Winulang ing yayah rena
Dipun gendhong kewar-kewer
Yen ngantuk kalela-lela
Makaten lampah kula
Enjang sonten siang dalu
Sanget ing panuwun kula
49. Tulisen Jawa !
Fatimah duwe banyu zam-zam
50. Tulisen Latine !
?[dkT=gl\ ;24; O[kTobe/ wedu[sg[mBlMe/jy ;142 ;[wo=.
k=[gosLirmu: Inu=,$ukm,$p+n
Tidak ada komentar:
Posting Komentar